slaskiezpomyslem.com.pl

Blog tematyczny o lifestyl'u, turystyce, zdrowiu i sporcie.

LifestyleSportZdrowie

Jak biegać, żeby schudnąć?

Jak biegać, żeby schudnąć?

Bieganie to świetny pomysł na spędzanie wolnego czasu i zrzucenie nadmiernych kilogramów. Jak biegać, żeby schudnąć? Przede wszystkim należy być regularnym. Sumienność to połowa sukcesu w każdej dziedzinie, ale dodatkowo przyda się kilka innych wskazówek. Sprawdź, jak zaplanować swój trening, aby był jak najbardziej efektywny.

Czy bieganie odchudza? 

Zacznijmy od  pytania, czy bieganie odchudza? Odpowiedź brzmi: tak i daje najlepsze efekty ze wszystkich sportów aerobowych! Wyraźne wyniki można dostrzec już po miesiącu regularnych biegów. Jest to sport, dzięki któremu w czasie godziny spalimy nawet 900 kalorii.

Podstawowe zasady biegania 

Jeśli chcesz, schudnąć biegając, po prostu zacznij to robić. Liczy się regularność i przestrzeganie kilku ważnych zasad. Podstawą każdego treningu jest dobry plan.

Rozgrzewaj się 

Niezależnie od poziomu twojej sprawności fizyczne, zawsze należy się rozgrzewać. Dobrze przeprowadzona rozgrzewka w znacznym stopniu zmniejsza ryzyko kontuzji. Wykonaj 10-minutowe proste ćwiczenia, takie jak skłony, pajacyki czy przysiady. Następnie maszeruj przez kilka minut, po czym zacznij truchtać. Stopniowo zwiększaj tempo biegu. Ważne jest, żeby robić to w takiej kolejności. Zaczynanie biegania od sprintu nie dość, że nie ułatwi spalania kalorii, to tylko zaszkodzi naszemu zdrowiu. 

Jak biegać, żeby schudnąć? Tempo 

Jak biegać, żeby schudnąć? Wolno. Tłuszcz jest najmocniej spalany w okolicach 60-75% naszego maksymalnego zakresu tętna. Dlatego bieganie na maksimum naszych możliwości nie jest wskazane i powinno się go unikać, kiedy naszym celem jest schudnięcie. Biegając w tej strefie tętna, metabolizm przyspiesza, co powoduje szybsze spalanie tłuszczu.

Dobrym rozwiązaniem będzie zakup pulsometru. Urządzenie, które dokładnie wskaże poziom tętna i będzie informowało czy biec szybciej, czy wolniej. Wszystko po to, żeby znaleźć się w odpowiednim przedziale procentowym. 

Długość biegania 

Osoby, które zaczynają swoją przygodę z bieganiem, powinny zacząć od 30-minutowych treningów. Taki początkowy czas biegów, przyzwyczai nasz organizm do wysiłku i nie zniechęci do dalszej pracy. Wraz z kolejnymi treningami należy stopniowo zwiększać ich długość do godziny lub nawet dwóch. 

Warto zwrócić uwagę na to, po jakim czasie nasz organizm zaczyna spalać tłuszcz. Dzieje się to po około 20 minutach od rozpoczęcia biegania. Oczywiście, każdy organizm jest inny, ma różny poziom metabolizmu i inaczej wykorzystuje zasoby energetyczne. Jednakże przyjmuje się, ten czas jako start zużycia tkanki tłuszczowej. Przez pierwsze 20 minut treningu, spalamy zasoby glikogenu z mięśni wątroby. 

Jak biegać, żeby schudnąć? Podsumowanie

Czy bieganie odchudza? Tak i zdecydowanie jest dobrym sposobem na zrzucenie kilku kilogramów. Najważniejsza jest przede wszystkim regularność. Kilka powyższych zasad jest równie istotna i znacząco ułatwi spalania tkanki tłuszczowej. Warto je znać, ponieważ ułatwią cały proces i pozwolą uniknąć negatywnych skutków dla naszego organizmu.

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.